mementomori

Alla inlägg den 15 januari 2014

Av Cherry - 15 januari 2014 23:08

Alla väntar vi på något, alla vill vi att pusselbitarna ska falla på plats och man bara kan luta sig bakåt och njuta lite utav livet.

Visst har vi stunder då vi njuter extra mycket utav livet, andra stunder hatar vi livet.

Alla har vi såna stunder, andra är mer öppna om det och vissa inte lika öppna.

Vi går igenom perioder då vi är extra svaga, perioder då vi är starka och okrossbara.

Alla är vi mänskliga.


Mina tankar snurrar runt, runt. I 200km/h , det går fort.. fortare än vad jag hinner tänka. Det är så mycket som snurrar men egentligen vet jag knappt vad en tanke är för något.

Jag vet inte vad det är för jäkla tankar som for där inne. Jag vet varken vad jag vill eller känner.


Allt jag vet är att min fysiska hälsa säger stopp, ständigt huvudvärk(?) eller vad det nu är för något, illamående och sen känns det som om jag har en jäkla pingpongboll i halsen. Någon har alltså kört ner en len boll i min käft.


Varför Cherry, varför i helvete är du så jäkla snäll och naiv. Varför litar du på alla människor och tror att de vill dig massa gott när tanken bakom det hela inte är så jävla god.

Varför är vi inne på den perioden då du är så jäkla svag och muren runt ditt hjärta så bräckligt att du litar på att människor kommer att rädda dig och de talar sanning.

Varje gång, minst en gång om året så händer detta.


Resterande dagar så vet du vem du är, vad du vill och vem du litar på. MEN VARFÖR SKA VI HA JUST DENNA STUND DÅ VI ÅNGRAR ALLTING VI GJORT OCH SAGT?!


Jag måste sluta upp.

Jag har vart likadan, jag har fan själv spelat på andras bekostnad, jag har själv använt samma metod, men varför i helvete går jag in i min egna fälla för?


Men ärligt så vet jag inte hur jag känner kring just det, var de bara en övergångs grej för att jag hade haft det för bekvämt och behöver känna mig levande?
Ja, för det var en fet käft smäll och några sparkar i magen.

Jag vet att jag behöver känna & vet att jag lever. Därför har jag tatueringen på armen som påminner mig, men det är inte tillräckligt.


Jag har inte känt på smärtan på länge och nu ska allting, komma, på en gång!
Fysiska & Psykiska. Jag blir galen.


Varför kan jag inte va butterBerit, säga exakt allting och ta konsekvenserna?!

Jag har blivit för snäll, mesig. Jag har börjat lita för mycket på omvärlden. Allt för jag just nu är så jäkla svag.

Men jag vet att jag kan styra alla känslor och allt.


Varför vänder jag mig inte om och går?
Ställer alla frågor jag har, vänder upp och ner på allting och bara gå?
Så som jag hade gjort för något år sen.


Jag måste ta mig ur denna fasen och det är fort.

Det är nu jag vänder mig om, du har din chans sen går jag.


(Jag tror ingen någonsin kommer förstå det jag skriver i denna kategorin, men det gör inget för det är min hjärna som ballar ur)

#spotify #thoughts #tankar #funderingar #beritpårosamoln

     

Av Cherry - 15 januari 2014 22:48

Har haft stora problem med min mobil så har inte kunnat blogga därifrån, sen har tankarna vart långt ifrån jorden och långt ifrån Berits rosa moln.


Tänkte dela med mig lite utav dagen till att börja med!


Var uppe hyfsat tidigt för att göra mig i ordning och åt frukost osv.

Sen vid ett åkte vi ner till mötet, fick en mega kram utav Tony.

Redan när vi steg in så var min irritation väldigt hög.

Jag är så trött på samhället och allt som hör till. (mer om det skriver jag imorgon!)

Mötet gick väl hyfsat ok. Efter det åkte vi hem och fika lite, Tony hade med sig kläder från papi och han fick sina julklappar.

Efter han åkte så fanns det inga känslor, det kändes inte längre. Har jag vart så känslosam på senaste att jag inte hade känslor kvar för att känna för honom?

Vart var dessa tårar som alltid kommer fram? Eller irritationen på omgivningen för att det är deras fel?

Det fanns inte. Jag var tom, helt naken.


Jag la mig i ett varmt bad i hopp om att knät skulle bli bättre, men de blev de inte, jag kan dock stödja mig lite och klara mig smått utan kryckorna, tacka gud för det!
Jag har börjat få ont i handlederna och halva ryggen, måste vart mina otränade muskler haha..


Sen har jag skrivit rent CV & personliga brevet, så Emil hjälpte till att få det utskrivet. Så nu är det klart, ska bara skriva ut en bild på mig själv sen är jag redo för morgondagen!


Efter det så lekte Emil & B i hans golf och sen fick jag självklart åka med :)
Sen fick han testa TeamSlyyna. Han var som ett barn igen och helt okunnig, så det var kul att se då han "alltid" är den som kan (enligt mig!)


Sen åkte vi till Vaggeryd jag & B , träffade Dissie och åkte till Munksjö, där bjöd jag grapparna på en åktur!


Och nu sitter jag här och knappar på min dator.


Det är så mycket som vill ut men jag tror inte någon skulle orka läsa skiten haha.. Imorgon ska jag skriva om vårt system och hur fel samhället behandlar oss. (eller aa, mig)

Jag ska blotta mig själv mera.


Jag hoppas att jag får lite sömn i natt, fyfan, mitt huvud mår inte bra och jag mår illa.. Jävla natt, ingen sömn förrens vid fyra kanske, självklart ska Fia komma in vid fem helt överlycklig.. så mycket till sömn var det inte..


Varför är det så svårt att sova när vi alla behöver sömn?

Varför ska dessa jäkla tankar springa ikapp en?


Jag kommer skriva ett inlägg efter detta som jag INTE postar på FB, sen är de upp till er läsare att läsa :) PUSS
BJUDER PÅ EN BILD BOMB!

   

Fick 6 par jeans av pappa, massa snygga linnen/tröjor & två par shorts<3  

Den här killen får mitt hjärta att hoppa lite extra, den här killen får mig både arg & glad. Den här killen älskar jag oavsett vad, oavsett min ålder och oavsett tid & rum!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Pågrund av att jag inte vill att mina nära och kära ska skadas av mina framtida eller nuvarande modelljobb så har jag skapat en blogg för att folk som vill ska kunna följa min resa och ta del utav mina bilder.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag ha pannlugg eller inte?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards