mementomori

Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Cherry - 26 januari 2014 22:28

Har haft en sån jäkla huvudvärk.. Ligger fortfarande i sängen, dock med illamående och yrsel..
URK! Halsen verka inte vilja bli bättre heller :(

Usch, pluggade lite innan.. Kollar på bridesmades just nu, hoppas jag mår bättre imon...

Av Cherry - 26 januari 2014 17:00

Nu ska vi se, jag tänkte först skriva om vårt samhälle, men det får bli en annandag. Så vad finns det mer att skriva om?
Har ni saker ni tycker någon borde ta upp skriv till mig, så kanske jag kan ta upp det och återigen, har verkligen ingen en enda fråga att ställa?
Fast i och för sig, alla vet redan "allt" om mig så det finns väl inget som behövs frågas?


Idag ska jag skriva om falskhet.


Vi går runt och säger massa saker om en annan, men sen i personens närhet så beter vi oss som om allt är okej och vi "älskar" personen.

Lika så om någon har råkat ut för något, en skada eller förlust eller någonting. Då är man så jäkla snabb med att fråga vad som har hänt eller beklaga och tycka synd.

Men på riktigt så handlar det bara om att få reda vad som hänt/händer och för att det ska se bra ut och att det ska verka som om man bryr sig när man egentligen inte gör det.


Varför är vi människor sådana?

Vi är konflikträdda, vi vill inte skapa bråk eller vara ovänner, därför är vi falska för att det inte ska bli massa bråk och sånt.

Vi är i behov om att vara omtyckta, utav alla. Därför är vi så falska.


Likaså om man vet att en person pratar skit om en, det är inte alla gånger man ifrågasätter personen.. Varför?

Man säger att man inte bryr sig, men innerst inne så bryr vi oss ju egentligen.


Jag är en jävel på att ifrågasatta folk, säga vad jag tycker och tänker, slänger ut mig det ena och de andra, vissa gånger med skam kudden på för att jag sagt något eller gjort något förhastat.


Jag förstår inte varför vi inte kan låta de människor vi ogillar vara och sköta vårt egna liv.

Varför kan vi inte sluta prata om andra och sedan låtsas vara vänner?


Detta inlägget blev inte så bra då jag själv inte kan svara och det är bara berits vimsiga tankar..

Av Cherry - 26 januari 2014 14:11

Varför ska man vara så jäkla nyfiken, varför ska det vara så svårt att låta en person vara?`Varför ska det vara så svårt för..


Godmorgon!


Har jätteont i halsen idag och är jättetrött.. Usch, har vaknat av och till och sedan somnat om. Men nu får jag skärpa mig :)

Snart blir det att käka lite mat och sen blir det plugg plugg och plugg!
Får se om de hinner bli något annat :)

Har också lovat att skriva ett nytt liknande inlägg som gårdagen och det kommer!


Igår var vi som sagt i stan, i slutet var jag så trött så jag visste knappt vem jag var.. haha

Men var hemma runt tre tiden iaf! :)


Nu blir det att knarka medicin och sen få jag se när jag sätter mig ner och skriver inlägget :) Puss


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Pågrund av att jag inte vill att mina nära och kära ska skadas av mina framtida eller nuvarande modelljobb så har jag skapat en blogg för att folk som vill ska kunna följa min resa och ta del utav mina bilder.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag ha pannlugg eller inte?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards